15.02.2022
Lobby hotelowe to miejsce, które jest wizytówką każdego hotelu i wita wszystkich przybyłych gości. To wielofunkcyjne pomieszczenie, które powinno sprawić, że osoba przyjeżdżająca już od pierwszego momentu będzie zadowolona z tego, że wybrała właśnie ten lokal.
Często w lobby kłębi się wiele ludzi. Dlatego ważnym elementem takiego pomieszczenia jest sofa, na której gość, czekając na swoją kolej przy recepcji, może usiąść i odpocząć po podróży. W wielu hotelach 3-gwiazdkowych takich jak https://www.bwgalicya.pl powinna znaleźć się dopasowana sofa, która będzie mogła w pełni spełnić swoje zadanie.
Jednak, jak wybrać odpowiednią sofę do lobby hotelowego? Na co trzeba zwrócić uwagę przed jej zakupem? Podpowiadamy!
1. Dobierz model do wystroju wnętrza
Aby sofa do lobby hotelowego była odpowiednia, trzeba dobrać ją do wystroju hotelu. Oznacza to, że mebel powinien pasować do stylu, w jakim zaaranżowane jest pomieszczenie. Jeśli lobby urządzone jest w stylu glamour, to dobrym rozwiązaniem będzie wybór sofy pikowanej.
Jeśli miejsce, w którym przyjmowani są goście, jest w aranżacji klasycznej, to najlepszym pomysłem będzie wybór sofy w stylu angielskim. Natomiast nowocześnie wyglądające lobby będzie doskonale prezentować się z meblem w stylu skandynawskim, który ma oryginalny wygląd i na sprawi, że doskonale wpasuje się do wnętrza.
2. Tkanina
Kolejnym ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę wybierając sofę do lobby hotelowego jest tkanina, z którego wykonany jest mebel. W tym przypadku trzeba mieć na uwadze, że sofa będzie często używana i poddawana różnym czynnikom.
Dlatego materiał, z którego wykonany jest mebel, powinien być łatwy do czyszczenia, przyjemny w dotyku i nie wchłaniać wody. Tkanina powinna być także odporna na wszelkiego rodzaju uszkodzenia.
Dlatego też wybierając sofę do lobby hotelowego powinieneś zwrócić uwagę na takie materiały, jak: ekoskóra, tkanina szenilowa czy dzianina hydrofobowa.
3. Kolor sofy
Wybierając kolor sofy trzeba kierować się nie tylko stylem, w jakim urządzone jest lobby, ale także to jakie kolory reprezentują dany hotel. Dzięki temu już od pierwszych chwil gość czuje, że jest w dobrym miejscu. Trzeba pamiętać, że lobby to pomieszczenie reprezentacyjne, dlatego warto zwrócić uwagę na to, jaki kolor będzie dominował.
Jeśli hotel reprezentują kolory niebieskie logiczne będzie wybranie sofy właśnie w tych odcieniach, lub jak w przypadku https://www.bwoldtown.pl różowy, lub burgundowy, będzie doskonale odzwierciedlał kolory dominujące w budynku.
Często w hotelach wybiera się także sofy o ciemnych barwach, nie zwracając uwagi na kolory reprezentujące dane miejsce. Wszystko dlatego, że na takich tkaninach wszelkiego rodzaju zabrudzenia są mniej widoczne i łatwo je usunąć.
4. Odpowiednia wielkość sofy
Wybierając sofę do lobby hotelowego, trzeba także pamiętać o wymiarach. Jeśli pomieszczenie jest małe, należy wybrać mniejszą sofę, która będzie się dobrze prezentować i nie zagrodzi przestrzeni np. sofy dwuosobowe. Natomiast do dużych pomieszczeń wybór dużej sofy będzie oczywisty. Można pomyśleć o zakupie dwóch i umieścić przy dwóch przeciwległych ścianach.
5. Postaw na wygodę
Dla każdego właściciela komfort gościa powinien być najważniejszy. Dlatego wybierając sofę do lobby hotelowego, trzeba zwrócić uwagę na wypełnienie sofy i głębokość siedziska. Te dwa elementy stanowią klucz do wygody.
Ważne jest, aby gość siedział w wygodnej i naturalnej pozycji, dlatego głębokość siedziska powinna wynosić 60-70 cm.
6. Stabilna konstrukcja
Kolejnym ważnym elementem jest stabilna i odporna na uszkodzenia konstrukcja. Najlepsza jest wykonana ze stali, ponieważ może wytrzymać duże obciążenia. Należy jednak unikać sof, które wykonane są z płyty wiórowej, ponieważ nie jest najlepszym materiałem konstrukcyjnym i może ulec zniszczeniu.
Jakie sofy do lobby hotelowego sprawdzają się najlepiej? Wszystkie, które mają stabilną konstrukcję, odpowiednią tkaninę i pasują do stylu wnętrza. Trzeba pamiętać, aby podczas wyboru kierować się przede wszystkim potrzebami klienta, a następnie estetycznymi aspektami. Zapewniając klientowi wygodę, można być pewnym, że ponownie wybierze ten hotel.